W zeszłym tygodniu w naszej szkolnej świetlicy rozpoczęliśmy cykl zajęć z eksperymentami, które bawią
i uczą. Podczas pierwszego spotkania uczniowie poznali bliżej działanie magnesów. Testowali na wyposażeniu sali co przyciąga magnes. Gdy już stało się jasne, że przyciąga metale, ciekawość uczniów poszła o krok dalej – „Czy uda mi się magnesem wyciągnąć spinacze z wody?” „Czy przyciągnę te elementy trzymając magnes pod blatem?”; „Co się stanie jeśli połączę ze sobą 2 magnesy i spróbuję coś przyciągnąć?”. Te i inne pytania pojawiały się u naszych młodych naukowców. Każdy z uczniów obecnych na zajęciach mógł spróbować sam przetestować te kwestie i przez doświadczanie udzielał sobie odpowiedzi. Na zakończenie odbyły się spinaczowe wyścigi – spinacze poruszały się po kartonie „napędzane” pod blatem stolika przez magnesy.
W tym tygodniu spotkanie rozpoczęliśmy od powtórzenia zasad bezpiecznej pracy, ponieważ na stoliku pojawiła się zapalona świeczka, szklana butelka i talerzyk z zabarwioną wodą. Dzieci wspólnie zastanawiały się jak to się dzieje, że płomień świecy nie gaśnie. Co jest do tego niezbędne? Tlen. A co się stanie, gdy zapaloną świeczkę nakryjemy szklaną butelką? Jak to możliwe, że butelka sama zasysa wodę do środka? Uczniowie byli pod dużym wrażeniem tego, co działo się na ich oczach. Czy to co widzieli było prawdą? Dla pewności każdy z nich przetestował to kilka razy 😊







