Chemia to nie tylko wzory i tablice Mendelejewa, to przede wszystkim eksperymentowanie, obserwacja i wnioskowanie. Eksperymenty i pokazy chemiczne mogą przyciągnąć uwagę uczniów i wzbudzić trwałe zainteresowanie nauką. 6 grudnia, w rolę naukowców, wcielili się uczniowie klas 7 oraz świetliczaki, biorący czynny udział w projekcie „Eksperymenty z powietrzem”. Uczniowie samodzielnie wykonali 10 doświadczeń wyjaśniających właściwości powietrza. Każdy eksperyment był okazją do wspólnego rozwiązywania problemów oraz pracy zespołowej.
Aktywne uczestnictwo w procesie nauki, poprzez eksperymentowanie oraz działania praktyczne sprzyjają lepszemu zrozumieniu i przyswajaniu wiedzy. Metody dydaktyczne oparte na praktycznym doświadczaniu nie tylko zwiększają wyniki w nauce, ale także rozwijają umiejętności społeczne dzieci i młodzieży.
Wszystkie eksperymenty przeprowadzono pod opieką osoby dorosłej, zwracając uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
K.P.