Szanowni Rodzice i Drodzy Uczniowie!

W związku z trudną sytuacją w kraju i na świecie, która dotknęła Nas Wszystkich zachęcam dzieci (oraz Państwa:-)) do skorzystania z zaproponowanych poniżej ćwiczeń. Ćwiczenia te mają na celu wsparcie i rozwijanie sfery emocjonalnej, redukcję stresu przy pomocy praktyki uważności, pomagają nabrać dystansu w stosunku do odczuwanego niepokoju i krążących w głowie zmartwień. Ćwiczenia znajdujące się poniżej nie mają charakteru zadań obowiązkowych. Zachęcam jednak do wykonania choć jednego, wybranego przez dziecko ćwiczenia. Ćwiczenia mogą okazać się bardzo pomocne w osiągnięciu stanu wyciszenia i relaksu. Umożliwią także wgląd w siebie i większą samoświadomość.  

Zadania:

  1. Pobierz (za zgodą rodziców) bezpłatne Karty Zabaw Wspierających Regulację Emocji ze strony: kursy.edukowisko.pl/i wykonuj je tak często, jak masz na to      ochotę.                                                                                                                                               
  2. Wykonuj w miarę możliwości codziennie ćwiczenie uważności „Mała żabka” do przesłanego nagrania lub ćwiczenie „Moc góry” dla starszych. Nagranie do „Moc góry” dostępne tutaj: www.youtube.com/watch?v=hB54eD0T2gY                       
  3. Zagraj w wybraną grę planszową lub karcianą z co najmniej jednym członkiem rodziny.                                                                                                                               
  4. Przeczytaj    książkę.  Jakąkolwiek.                                                                                     
  5. Zastanów się nad tym, za co jesteś wdzięczny członkom swojej rodziny. Powiedz im patrząc w oczy: „Dziękuję, że…” (ciąg dalszy zależy od Ciebie!). Pamiętaj także o sobie. Popatrz do lustra i powiedz sobie, za co siebie lubisz.                       
  6. Poćwicz jogę z wybranym członkiem lub członkami rodziny. Przykładowe filmiki znajdziesz tutaj:  www.youtube.com/watch?v=J9c8OOAwSEc www.youtube.com/watch?v=w3_GQWfHqDY 
  7. Stwórz swoje własne karty do gry „Łamacz wirusów”. Na karteczkach napisz pytania, które można zadać innej osobie żeby ją lepiej poznać, np. „Jaki jest Twój ulubiony kolor?” albo „Dokąd nocą tupta jeż?”. Im dziwniejsze pytania, tym lepsze. Jak już je stworzysz, zagraj ze swoją rodziną. 
  8. Obejrzyj wybraną bajkę lub film sam lub z rodziną, a gdy się skończy opisz jej fabułę od tyłu.
  9. Stwórz swoje pudełko/skrzynkę/worek/itd. dobrego humoru. Za każdym razem, gdy przydarzy się coś dobrego, miłego, usłyszysz jakiś komplement albo uda Ci się coś zrobić, zapisz to na kartce i wrzuć do swojego pudełka. Jest to świetny poprawiacz humoru.
  10. Stwórz dla mnie karty z zadaniami do wykonania albo grę. Najlepiej żeby było o emocjach lub ortografii. Zobaczymy jak sobie z nimi poradzę. 😀
  11. Wykonaj razem z rodziną zadanie „Przyłapany”. Dokładny opis jak to zrobić znajdziecie tutaj:  emocjedziecka.pl/przylapany-chwalenie-troche-inaczej/                             
  12. Połóż się wygodnie, zamknij oczy i wybierz się na wycieczkę do lasu w swojej wyobraźni. Możesz użyć do tego nagrania: www.youtube.com/watch?v=Wgdsg9ZNP58 

 

Psycholog szkolny

Karolina Matejczyk

Pedagog szkolny

Beata Korczyk

 

Pomoc dla uczniów i rodziców – ćwiczenia